måndag, juli 26, 2010

Vad oroar man sig för under semestern?

Det ska ju vara vila och rekreation under semestern, är det väl tänkt. Men ändå, man har ju en arbetsplats, man har ett ansvar. En kyrkogård ska ju vara välskött. Och jag har förstås oroat mig. Men jag vet att mina semestervikarier gör ett bra jobb. Det såg jag redan när de kom och jobbade med mig veckan före semestern. Dessutom har jag träffat kyrkogårdsbesökare som har berömt skötseln av kyrkogården (efter att jag gick på semester). Så där hade jag inget att oroa mig för. Så vad gör man då? Oroar sig över vädret förstås!

Det har varit så varmt, och så torrt. De få regnskurar som kommit, har passerat Viby utan att ha lämnat ifrån sig mer än några droppar. Så det gav mig ju något att oroa mig över. Semestervikarier kan ju nämligen inte göra så mycket åt vädret. Ja, de kan vattna rabatterna förstås. Men det har de ju gjort, så det kan jag ju inte oroa mig över. Men gräsmattorna vattnas inte i Viby, så det går alldeles utmärkt att oroa sig över dem.

Men nu kom ju helgen med enorma mängder vatten. Hemma fick vi en överfull regnvattenmätare, och eftersom det bara är tre mil till Viby, så kom det kanske ner lite regn där också? Men jag måste nog åka dit och titta efter, för att vara på säkra sidan. Så tills dess kan jag sitta här hemma, och ha semester, och oroa mig...

1 kommentar:

  1. Ja "aldrig" är det bra! Jag önskar jag hade en så bra som tog hand om bla kyrkogården där pappa är. Jag kan bara åka dit en eller två gånger per år, så jag hoppas dom som jobbar där sköter sig. Vad jag sett på dina bilder så verkar det vara jättevackert där du jobbar. Kram

    SvaraRadera