torsdag, juli 22, 2010

Utslaget i fjärilsrabatten

I morse gjorde jag en snabbvisit på kyrkogården (jo, jag har faktiskt semester...). Syftet var bara att se hur fjärilsrabatten har utvecklats och ta några bilder. Det var roligt att se att mindre knoppar hade blivit större, och vissa knoppar hade slagit ut.

Av mor fick jag några bolltistelplantor som var riktigt små tidigare i våras. De har inte blivit särskilt mycket större sen de planterades i minneslunden, men en av dem har faktiskt utvecklat en liten, liten boll!


De röda solhattarna har också börjat slå ut, och de är ju så granna att se på!



Färgen på bilden ser en aning blekare ut än jag minns att den var på riktigt, men det spelar väl mindre roll. Kanske de bli mörkare med åldern? Det återstår att upptäcka. Jag kommer säkert att göra fler utflykter till min arbetsplats under semestern. Det här är ju sånt som jag blir glad av!

1 kommentar:

  1. Hej! Det är ju roligt att ser hur blommor utvecklar sig!
    Har det bra!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera